Crazy Harley Club
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Crazy Harley Club

Forum WoW skupiny Crazy Harley Club
 
PříjemLatest imagesHledatRegistracePřihlášení

 

 Balance druid -startovní info

Goto down 
AutorZpráva
Aristeia




Poèet pøíspìvkù : 3
Join date : 02. 09. 11

Balance druid -startovní info Empty
PříspěvekPředmět: Balance druid -startovní info   Balance druid -startovní info EmptyMon Nov 28, 2011 7:53 pm

Balance druid – letmé seznámení s nejpovedenějším classem ve světě WOW.

Druid je jak každý kdo tohle čte jistě ví nejpovedenější postava ve světě WOW a to je také důvod proč za ni hrajeme a Ti co nehrají tak hrát dříve nebo později budou ;-).

Druid může tankovat, uplatní se jako heal a také v neposledni řadě jako feral a nebo
Balance damager. O posledně zmíněné spec si něco víc povíme.

Nejprve nastíním jaké jsem udělal postupně zkušenosti, povíme si něco o Capech a nejzákladnějších věcech u balance začátečníka.

Capy = hodnoty statů se kterými to jde líp a které prostě musíte mít:

Hit Cap 17% -snad nejduležitější stat !!!
Co to je? Je to hodnota hit ratingu při které by jste neměli missnout (tedy netrefit ) bose při fightu.
Tato hodnota je pro všechny ranged dmge viceméně podobná a jedná se o stat na který se klade asi největší důraz. Je třeba si uvědomit že pokud během boje párkrát missnete ránu třeba za 20k tak DPS půjde dole.

U druida se dá HIT CAP ovlivnit následovně :

+3% k hit capu dává talent [improved Faerie Fire - dále FF]
+4% k hit capu dává talent [power of balance]
+1% k hit capu dává přítomnost drarenejce v raidu
+3% dává Shadow priestovo [Misery]

To jsou možnosti které mohou ovlivnit Váš HI TCAP - přirozene pomíjím flasky, potionky a enchy.
Co z toho vyplývá? Při správně zvolených talentech bude stacit 10% hit ratingu z gearu. Číselné vyjádření hit ratingu u balance je +- 290.

Haste cap: ovlivňuje rychlost castění kouzel
U balance se stačí s hodnotou Haste ratingu dostat na +-400 tim dosáhnete na Soft Haste Cap.

Dá se ovlivnit gearem sockety, flaskami. Toto obecně není nijak velký problém.
Soft haste cap je pro balance druida základní hodnota haste.

Crit Cap: hodnota critical ratingu při ktere by Vám měla procnout eclipse u starfire:
Crit cap =100% crit na starfire při eclipse.
Měli bychom se dostat na hodnotu +42% v normalnií formě a na 47% v monkinovi se selfbufem ( packou ).
Co ovlivnuje crit u balanca:

60% je hodnota při které by mel vyjit crit na starfire při eclipse

-4%[Nature`s Majesty]
-3%[improved Insect Swarm]
-3%[improved.Fearie Fire]
-3%[Elemental sham totem]
-5%[Lock/mage]

Ve chvíli kdy jsou tyhle capy úspěšně zvládnuté tak je třeba socketovat Spellpower, Spirit který jde do spellpoweru a mana regenu dále haste. Itelect v podstate cíleně nesocketuju. V raidu na sebe hodím svitek a dostávám většinou intel od mága.

Glpyhy Major:

Glyph of moonfire – sníží počáteční dmg a natáhne dobu dotky
Glyph of insect swarm – odstraní sice 3% hitu do targetu, ale zase zvýši periodickou dmg na které mame postavenou rotaci.
Glyph of Starfall – sníží CD u některými nedoceněného a haněného starfallu

Minor glyphy:

To už záleží na každém ja osobně používám :
Glyph of DASH- sem tam je potřeba skočit do kočky a utíkat ( anubarak.. tocko… když se zakope a natargetuje se na Vás a jste v nevyhodné pozici , případně ho takhle můžete celkem elegantně odtáhnout od raidu a dát ostatním víc času na přeskupení než se anub přetargetne, dále se dá využit na profesorovi v ICC když se na Vas natargetuje oranzova oza a jste blizko ni, dá se odběhnout rychle ke zdi a vyvézt dotku „ legion of flames „ u Qweeny. Je spousta možností jak to využít. Taky se dá zrychlit návrat k bossovi po wipe ;-)

Glyph of unburdened rebirth : nemusím myslet na nakupovani surek pro combat ress.
Glyph of Mark of the wild (packa)

Talenty:

Talentovy build – aktualni talenty které používám na Balance ( sredukci HIT ratingu ,-1 bod z balance of power jsem dal do ful talentu Furror )-
http://wow335.gamestool.net/druidt.php?5102203125331303113305310031000000000000000000000000000000235003012000000000000000000

Tento build je postavený na dmgovani single targetu a v podstatě jej s malými obměnami zavislými na gearu muzete vidět u vetsiny Balanců na serveru. Co jsou to obměny ? Pro priklad pokud mám hit vyssi nez potrebuji což je se vsim is talenty 17% a nemám možnost ho snižit třeba přesoketováním tak můzu ubrat v talentovém stromu 1 nebo 2 body v talentu Balance of power.

Gemy do soketu:

Soketuju tak abych měl pokud možno soket bonus.
Červené +23 spell power
Žluté +20 critical, případně +12sp+10 crit
Oranžové +12sp+10 crit
Modré +12sp+10 spirit
Zelene +10crit +10spirit

Samozřejmě se dá kombinovat oranžový do žlutého apod.


Enchanty:

Helma -+30sp+20crit ( repka kirin tor)
Chcest - +10 all stat
Back - +23 haste
Ramena – ench za repku se son of holdir ja mam z inscribu +70 sp+14 crit
Wrist - +30 sp
Gloves - +28sp
Legs - +50sp+20 spirit
Boots – 12 hit +12 crit ( icewalker )
Zbraň - enchant podle použité zbraně


Rotace:
Začíná se klasicky dotkami:
1- Faerie fire (FF) - toto by měl hazet pouze balanc který má v talentech všechny body v talentu Improwed Faerie Fire. Samozřejmě pokud je v raidu další druid jako meele pripadne tank je třeba se s nim domluvit aby FF nedával, protože tim snizuje šanci na hit a crit pro celý raid!!!
2- Moonfire (MF)
3- Insect swarm (IS)

Dále se pokračuje už samotnou smrští Wrathů a Starfirů.
Osobně začínám dmgovat Wrathem protože ho dokážu rychleji vycastit než starfire a tím pádem dříve vyjde eclipse.


Wrathuju až do chvíle kdy mi procne eclipse a Starfiruju zase až do chvíle kdy mi procne eclipse a zase wrathuju. Samozrejme je třeba si hlidat aby target byl pernamentně nadotkovany FF, IS, MF.
Starfall víceméně hazím vždy když mu skonči CD a situace to dovoluje ( neházet na qweene když má od ní někdo control a není v cyclone ).
Zaroveň se starfallem zapínám trinket z Togc 10 VOLATILE POWER (+245 cirt), který se mi diky starfallu téměř ihned nastakuje na full haste ( tento bych ale rád v dohledné době vyměnil za muradin spyglass z ICC gunshipu ).

Trochu tipů jak si hlidat dotky na targetu a ulehcit si život :

Je víc možností jak na to –buď si to teda sleduju přímo u ikon bose ale to mi vždycky přišlo trošku nepraktické protože se hůř sleduje dění v raidu, tak jsem zkoušel různé addony které by mi pomohly. Nakonec jsem zakotvil u addonu power auras, který umí velice elegatně ukázat kdy mi skončila dotka a je třeba ji obnovit, zároveň se dá nastavit, aby POWA upozornil zvukem.
Další addony které mam nainstalované jsou víceméně ty co se vyzaduji v guild infu.

Jak raidovat…..?

Samozřejmě aby se druid uplatnil jako balance dmg tak musí splňovat určité nároky kladené na člena raidu. Každý spec ma specifický úkol v čase raidování. Od balance se očekává DMG + podpora raidu. Uloha DMG je jasna o té jsem něco málo napsal nahoře.


Teď par příkladů co se podporou raidu myslí :

COMABT RESS- všem důvěrně známy spell. Tento používejte s rozmyslem netřeba resovat každého kdo si o to napíše. Absolutni přednost má tank a healy. Takže většinou pokud mi někdo whispuje: „zvedni mě prosím Te …! nebo „COMBAT ress“ tak mají smůlu pokud se nejedná o tank nebo heal, případně top dmg když bos je na hraně. Určitou vyjimku má z DMG další druid v raidu protože ten po ressu zvyší DPS raidu a zaroveň může použit další Combat ress. Myslete na to. Resovat se da také po předchozím použití shadowmeldu kdy si shodite combat a můžete resovat – takhle se třeba dá v tocku zvednout polovina raidu .

INERVATE- pokud máte správně nasoketováno tak vám bude stačit mana regen a regen z critu. Inervačku si schovávejte primárně pro heal. Obzvlášť při delších bojích jim může mana dojít ..
Taky automaticky házejte inervate healu když ho resnete ať má čím healovat.
Plati pravidlo Heal má vždy před Vámi přednost i kdyby jste měli vykapat na manu a jít dmgovat jako meele, tak heal musí mít hozenou inervačku aby měl šanci udržet raid na nohou.

Pár tipu co se dá dělat v raidu:

Pro priklad Lady v ICC:
V 25 man raidu dava lady obcas kontrol na clena raidu ( který při kontrolu nabehne do raidu a mlati to hlava nehlava ) nezridka se stava ze je to healer- úkol balance je pokud možno co nejrychleji tohoto hrace kontrolovat = hodit na nej cyclone, v opacnem pripade je vetsinou zivot takhle kontrolovaneho nestastnika velmi kratky ostatní ho zabiji plosnaky. V pripade daily muze balanc kontrolovat darnavana = v tomto pripade doporucuji odlozit z ruky zbran protože i koreny davaji dmg a at se to nezda muzete Darnavana poslat do kytek pokud se zbytek raidu poflakuje.

U dalsiho bose Sarufanga se Balanc druid který ma aktivni talent Typhoon vyuziva k tomu aby ve chvili kdy sarufang vycasti blood beasty tyto potvory odchodil dozadu za meele které dmguji bose.
Zaroven tyto potvory typhoon na chvili zastunuje a range dmge se mohou zamerit (switchnout) na blood beasty a postupne je zlikvidovat. Odhozenim těchto potvor ziskame tedy cas na jejich likvidaci a zaroven se nenabiji Sarufangovi marka. Tento spell se pouziva prevazne v pvp , ale když se sikovne pouzije tak vam muze zachtranit krk i v pripade ze preberete tankovi agro - což zase kolikrat není až takovy problém. Setkal jsem se v rhc s tankem který proti me neudrzel agro a nejvetsi problem mel s tim ze jsem se snazil zachranit ;-) Potom jsem po přednášce pochopil, že vlastně plošnit se vůbec nikde nesmí.


Balance AOE:

Balanc druid je také jeden z nejlepsich AOE dmgeru = dokaze vygenerovat na multi targetu velke poskozeni. Idealní kombinace starfall a následně Huricane. Je možné tam prdnout dotky FF, MF, IS ale to davam akorat když je v multitargetu potvora s vice HP zvysi to vsechno sanci na crit a vyslednou dmg. Ale pozor v této kombinaci je velice snadne na sebe natahnout moby které tank nemá moc sanci udrzet. V tom pripade se da vyklouznout pouzitim typhoonu nebo se schovat (Shadowmeld). Pokud nestihate s největší pravdepodobnosti umřete. V případě že tankuje War je další možnost že na sebe necháte hodit Vigliance.

Bufovačka a co musí mít balanc v raidu automaticky..

1) Mark of the wild ( packa )
2) Kořeny
3) Flask - +125 sp ( Frost wyrm )
4) Potion - WILD MAGIC ( dá se použít 1x během fightu zvyšuje +200 crit +200 spellpower na tuším 15 sec. Ideálně ji vypít při zapnutí HERA. )
5) pripadne potion of speed dava +500 haste
6) Svitky – individualně

Testovani DPS na dummy
Na dummy v SW sebebufnuty a bez starfalu dmguje se + 1 000 000 hp z dummy. Můžete použít trinkety ale ne plošné kouzla a flasky. Pokud Vám během stahování dummy nedojde mana je velká pravděpodobnost že Vám nedojde ani v raidu.

To je v kostce vše pokud chcete víc klidně mi whispněte pokud budu vědět poradím, pomůžu můžeme se pobavit o talentech či zajdeme na dummy.

Částečně jsem použil materiály od Shrunkeho, pokud je někde nepřesnost buďte shovívaví.

Můžete se obratit s prosbou o pomoc a radu také na tyto Top balance druidy :
Schrunke (CHOL) , Pyrot (tuším teď ordo), Arylin (ordo), mě osobně nejvíc pomohl Fanfan (elvensmithuv alt v ordu ).
U nas v gilde je Top balanc Dreiko.

Mno pokud jsem něco opomenul tak mne prosím upozorněte případně rozviňte diskuzi.
Časem bychom si tu mohli ukázat screeny UI ktere kdo použivá jenom tak na kukačku.


Naposledy upravil Aristeia dne Thu Dec 15, 2011 10:38 am, celkově upraveno 2 krát
Návrat nahoru Goto down
Aristeia




Poèet pøíspìvkù : 3
Join date : 02. 09. 11

Balance druid -startovní info Empty
PříspěvekPředmět: Balanc druidi - seznam   Balance druid -startovní info EmptyMon Dec 05, 2011 11:21 am

Tady bych rád postupně updatoval seznam Balancáků kteří jsou v naší gildě a raidují s námi, případně se na raidování připravují.
Takže neváhejte a whispujte mi ať Vás sem můžu přidat:


BALANCE MAINOVÉ:

Aristeia
Dreiko
Dorias



Balanc Alti
...
Návrat nahoru Goto down
 
Balance druid -startovní info
Návrat nahoru 
Strana 1 z 1
 Similar topics
-
» Prihlaska - Milosica Druid
» Druid....rady,typy,nápady

Povolení tohoto fóra:Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Crazy Harley Club :: Rady :: Classy-
Přejdi na: